I can't stand the rain en koken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anthonia - WaarBenJij.nu I can't stand the rain en koken - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anthonia - WaarBenJij.nu

I can't stand the rain en koken

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2007 | Verenigd Koninkrijk, Londen

I can’t stand the rain!!

God god, wat een hondenweer!! Even serieus, ik lees verhalen op dat waarbenjij.nu met de medeling dat het weer lekker is, zonnetje enzo en sommige fuckers liggen zelfs op een kokosnoten eiland. Nah voel je vooral niet schuldig hor, vooral niet aan me denken als ik hier weg regen in dat fucking London!!
Het begint op te vallen dat als ik aan het werk het zonnetje nog weleens door wil komen maar zodra ik vrij ben komt het met bakken uit de hemel! Ze doen het erom hor dat kan niet anders. Vandaag en gister weer! Wilde zo graag even naar Buckingham Palace gaan of Chelsea ofzo... Maar om daar nou als een verzopen kat ‘gezellig’ te gaan socializen vind ik dan weer een beetje ver gaan.

Gistermiddag ging ik Michele uit haar werk ophalen, ik was te vroeg (as always) en ontdekte een engelse Donner. Nou daar kon ik als boekenwurm natuurlijk wel even mijn hart ophalen. Een fantastisch boekje gekocht: ‘How to be Britisch’. Echt geweldig grappig gewoon en ja als allochtoon zijnde moet ik toch een soort van intergratie curcus volgen. Met dit boekje kom ik een end, geloof alles wat erin staat zo zijn ze ook echt!! Jammer dat ik niet aan jullie kan laten lezen... Hup ik met dat boekje de Cheers in (wat toch veel minder leuk is zonder Chris), wachten met een Fosters op Michele. Michele heeft een ubergeheime missie gekregen van haar hotel en ik word haar compagnon. Beetje Bonnie&Clyde zijn we samen. Ik moet me infiltreren in het Marriott netwerk om op zoek te gaan naar onze VIP behandelingen.

O ja nu ik dit zit te typen schijnt gewoon de fucking zon!! Terwijl ik tien minuten geleden als een verzopen Jet binnen kwam zetten. Maar goed...

Ik moest en zou even naar de Topshop (H&M-achtig) en naar de Fossil winkel want ik had een jurkje en horloge op het oog!! Uiteraard begon het te zeiken van de regen toen we de Cheers uit stapten. En geloof Londen is altijd druk en dan al die verschrikkelijke paraplu’s!! Ben zo blij dat ik mijn ogen nog heb. Toen we de Topshop binnen kwamen hadden ze mijn jurkje al niet meer en bij de Fossil hadden ze net het horloge wat ik wilde weggehaald uit de winkel. Jullie begrijpen mijn humeur was gedaald tot zwaar onder het vriespunt, het enige wat ik zei was: ‘Mi waarom heb ik dat vorige week ook gewoon weg niet gekocht???’ ‘Toen had je geen geld ervoor Jet’ ‘O ja bedankt’.
Hmmm, uiteindelijk heb ik een onwijs leuke jas gekocht. Moet toch wat met me geld.. En mezelf op het hart gedrukt dat ik die in lente, zomer en herfst kan dragen. Haha wat een aankoop, toen was ik wel weer blij ondanks het feit dat ik tot op mijn ieniemie string nat was van de regen.

We hadden onzelf een missie gegeven: PANNEN. Het werd nu wel de hoogste tijd dat we dingen gingen aanschaffen om te koken. Na 6 weken uit eten kan je er ook eigenlijk gewoonweg niet meer omheen. Hup in de metro naar de Argos, hadden we allebei als tip gekregen van onze collega’s. Ik had een soort van Lukas Klamer verwacht maar het was een soort van super goedkope walk-in Whekamp catalogus. In de catalogus zocht je op wat je wilde hebben, dat rekende je af bij de kassa en dan kan je door rijden naar het volgende raam om je bestelling op te halen. Drive-in pannen shoppen.
We hebben nu een set voor 20 pond gekocht (5 pannen) en ik had nog een fohn voor 4 pond gescoord (altijd met een natte kop lopen is niet mijn ding). Ondertussen was de wolkbreuk nog steeds niet over, een wolkbreuk van 2 uur.. Nu hadden we pannen maar nog niks om te koken, nu zijn we allebei niet echt sterren keukenprinsesjes dus werd het kip met pasta. Daar kan je toch weinig fout aan doen.

Toen ik water aan het koken was in de nieuwe pan, begon het onwijs te roken!! ‘Michele, volgens mij is dit niet goed....’ ‘Ah joh dat is alleen maar damp’ ‘Dit gaat wel iets verder dan damp’. Toen bleek dat we de pannen eerst moesten wassen enzo voordat je proper kon gebruiken. Ach ja zet tomatenblond en iemand uit Portugaal in de keuken en dat gaat gewoon bij voorbaat fout! Maar wel weer wat om over te schrijven.
’s Avonds gingen we naar de film (9,50 voor een kaartje!!!!!!) Music&Lyrics met Hugh Grant en Drew Barrymore. Een kwijlebakke-chick-flick-movie, gewoon heerlijk om naar te kijken. Was echt een leuke film. Op de terugweg kon Michele zich alleen maar zorgen maken over het feit dat ze over 6 uur al weer op moest, terwijl ze met haar neus tegen de bus ruit zat aangeplakt en riep ‘daar is wat te doen, daar is wat te doen!’. Ik zag alleen een handjevol mensen bij de deur van een pub staan.... Zal wel aan mij liggen.

Vanochtend had ik met Lianne afgesproken om gezellig even te gaan shoppen. Toen ik uit bed stapte kon ik wel een vreugde dansje doen: de ZON SCHEEN!!! Toen ik de deur uit wilde stappen in mijn ubercoole nieuwe jas kwam er een hele dreigende wolk... Heb mijn jas maar weer terug gehangen in de kast. Als ik dat blijf doen is die in Juni nog steeds nieuw. Haar kamertje en hotel gezien, erg gezellig moet ik zeggen en verder zijn we gezellig nat geregend op Portobello Road. Joost ze hebben een vet lekkere Bagel Factory op Notting Hill zitten! Ik hoor je gewoon nu al zeggen dat Bagels altijd lekker zijn. Ja Joost dat wisten we al.

Maar hoe is het daar aan de andere kant van de plas? Zeg Baafjes hebben jullie nu een nieuw hondje erbij?? Hoe leuk zeg, zo’n zelfde als Kaya?
Mama vertelde over de verjaardag van ome Piet vond het wel jammer dat ik er niet bij was. Was erg gezellig geweest begreep ik. En hoe is het met al mijn meisjes die verspreid over Europa zitten? Gaat het allemaal nog een beetje? Is het een beetje vol te houden zo zonder mij? Vast niet...hihi.

Ik ga er weer een eind aan breien, ik ga even heerlijk wassen.... O ja volgende week komt Vincent waarschijnlijk, dus dat is wel erg leuk om naar uit te kijken!!Mochten jullie wat mee willen geven, hij woont boven de fietsenwinkel op Zuidland en ik ben dol op eierkoeken (kennen ze hier niet, pff noemen ze zichzelf nog wel wereldburgers). Meisjes thuis als jullie willen komen gewoon boeken en dan neem ik wel vrij als jullie er zijn. Aan mijn rooster is toch geen touw vast te knopen. Dus hoeven jullie geen rekening te houden met mij. Alleen niet de laatste week van April want dan kom ik waarschijnlijk een week naar huis vanwege Terugkomdag op school.
Tante Gonnie, leuk dat jullie komen met Pasen!! Om eerlijk te zijn hoop ik dan thuis te zijn vanwege het feestje van opa en oma maar ik weet nog niet of vrij mag dan vanwege Pasen.... Anders komen jullie nog maar een keertje Mei ofzo als ik er wel ben! Haha ga nou niet zeggen dat jullie heel rot vinden!

Dikke kus van iedereen vanuit een heel erg nat Londen van een heel nat geregend meisje genaamd Jet

  • 28 Februari 2007 - 18:25

    Manuela:

    Hee lief natgeregend meisje :D
    Ik heb weer genoten van je verhaal! Zodra het mailtje binnen komt dat je wat geschreven hebt ga ik meteen kijken!! Als ik er al niet stiekem opzat :P
    Arme jij met de regen maar geloof me.. hier is het ook niet dat je zegt "ik doe mn lente jas al aan" hihi ben vandaag bijna weggewaaid, hele harde woei!
    Verder hier alles rustig, ik stuur je wel een mailtje!
    Kusje

  • 01 Maart 2007 - 09:18

    Monique:

    Hey jet! Het weer zit niet echt mee dus! Hier schijnt op dit moment de zon en regent het eindelijk een keertje niet.. Het waait nog wel kittig!
    Je verhalen zijn erg leuk om te lezen!
    Veel plezier verder! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    X Mo.

  • 01 Maart 2007 - 09:56

    Laurine:

    Hee lieverd!!

    Pff Jet en regen gaat echt niet samen he!! Nou schat, hier is het ook niet veel soeps!! Heerlijk om weer zo'n verhaal van je te hebben gelezen...
    Wat leuk dat Vincent misschien volgende week komt... doe hem de groeten van mij en geniet ervan!!
    Succes met alles daar!!

    Kuss Lau

    Ps. Ander Unit genootje van me (Lies) wat is jou waarbenjij.nu site?? Ben benieuwd!!

  • 01 Maart 2007 - 18:42

    Rosanne:

    He jettie,
    Zijn ze nog niet eens echt blond....Meiden, volgende keer gewoon even wassen he.

    Wees maar gerust hoor, de regenmarathon is ook in Schotland begonnen. Maar ook wel een zonnetje.

    Gezellig dat Vincent komt! Met mij gaat het super, heb nu al bijna alle pubs bezocht die St. Andrews kent. En dat zijn er een stuk of wat in dit relatief kleine dorpje.

    Mis alle gekke meiden wel! Verheug me om jullie te zien in april!

    En Jet, werk je ook nog? Lees niks over je werk, haha.

    Dikke zoen

  • 03 Maart 2007 - 16:11

    Charles,Karin Nagel:

    Hoi Jet,
    Troost je, hier regent het net zo hard. Maar als wij je verhalen lezen schijnt meteen het zonnetje!!Zo te lezen is het nog steeds leuk daar bij jullie.
    Geniet er maar van en misschien nog tot ziens!


  • 18 Maart 2007 - 11:58

    Baafjes:

    Hee Jet, hoe kommie dr nou bij dat wij dr een hond bij hebben? Heb je de foto's eerder gezien dan wij dan.
    Nee hoor, 1 Kaya is genoeg. Maak je niet druk om de regen, hier regent het ook altijd, als wij regen hebben zullen we aan je denken dat jij die regen gisteren hebt gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2007

The big countdown

02 Juli 2007

Where is the bomb?

25 Juni 2007

Pechvogel van de week

22 Juni 2007

Le Cirque de Marriott

13 Juni 2007

de laatste keer....

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 24019

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: