The london live en leve de liefde - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anthonia - WaarBenJij.nu The london live en leve de liefde - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anthonia - WaarBenJij.nu

The london live en leve de liefde

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg

13 Maart 2007 | Verenigd Koninkrijk, Londen

The London life en leve de liefde

Ja ja ik weet long time no see, of in dit geval hear dan. Maar je weet hoe dat gaat droek droek droek!!
Ik zit nu ook eigenlijk stiekem diep te verzinnen wat ik allemaal heb gedaan..... haha geheugen van een garnaal zit hierzo te tikken. Vorige keer zo’n shit verhaal over de regen, daarna werd het hier lente weer gewoon!! Jaja heel bizar hor. Ik moet het niet te hard roepen want het wil nog wel eens voorkomen dat er ineens een stortbui komt. Dat gebeurd nog wel zo’n twintig keer per dag hor we zitten natuurlijk wel in Engeland. Stel je voor dat het een hele dag droog blijft....

Ik heb eindelijk een tussen beoordeling gekregen op mijn werk, het is allemaal gemiddeld dus ik heb een hoop om aan te werken. Maar ik kan nu eindelijk weer eens ergens aan gaan werken! Over het algemeen was Stalin wel tevreden met me, ze doet nu ook ineens eng vrolijk. Krijg zoenen van dr als ze binnen komt enzo... weet niet zo goed of ik daar wel op zit te wachten. Het is allicht beter dan dat ze half jankend op de vloer staat. Over een paar weken heb ik cross training in de bar, ga ik een beetje cocktails shaken enzo. Dat wordt lachen, maak gewoon voor mezelf honderd keer per dag een cocktail taste panel! Moet toch oefenen! Heb ik wel heel veel zin in, het is ook weer even wat anders dan elke dag diner of ontbijt (sta ik deze hele week trouwens, ben net een natte dweil en koffie helpt ook al niet meer). Ben dan ook druk bezig alle dranken die we schenken uit mijn hoofd te leren, gaan we ff lekker knallen daarzo.
Met iedereen heb ik wel naar mijn zin, hele smerige grappen maken met iedereen enzo. Mijn bizarre humor word steeds beter begrepen, toch wel leuk als er ook iemand anders lacht in plaats van ik zelf. Nu lach ikzelf nog steeds wel het hardst.... Details. Verder doen we een beetje bier drinken met z’n allen. Gewoon gezellig dus. Als er een mindere dag is steeds ik gewoon een dikke middelvinger naar het zooitje op, morgen weer een nieuwe dag. Zo wel weer genoeg over Marriott gejengeld.

Vorige zaterdag ben ik met Michele naar Buckingham Palace geweest, we wilde heel graag de wisseling van de wacht zien. Dat hebben we natuurlijk geheel gemist want we kwamen veel te laat ons bed uit kakken. Verrassend. Toch was het wel heel erg leuk en natuurlijk gods gruwelijk druk met Chinezen. Dat kwam wel goed uit voor ons ‘ik-laat-me-op-de-foto-zetten-door-een-Chinees-project’. Aangezien we natuurlijk wel graag bewijs wilde leveren dat we echt waren geweest moesten we natuurlijk op de foto voor de Palace. Staat er gewoon geen Chinees in de buurt. Michele dr oplossing: net zo lang zoeken tot je een heb gevonden! Alle Engelsen, Duisters, Nederlanders (!), Italianen (bijna geen vervelend volk trouwens....) en mengelmoezen zwaar voorbij lopen, ‘een Chinees zet ons op de foto!’ ik dicteer uit Michele haar eigen werk.
We zijn toen door St. James Parc heen gelopen en op een bankje een cappucino en lemon cake naar binnen gewerkt. Het weer was echt gewoon TE lekker. Als het zonnetje ook maar een beetje schijnt trekken alle Engelsen trouwens hun kleren uit! Ze kunnen het negen van de tien keer beter aan houden, raar volk.
Toen zijn we via Horse Garde Palace naar de London Eye gelopen. Het huis van Blair gezien. God ik voelde mezelf zo cultureel verantwoord gewoon. Was wel onwijs leuk om zo door de stad te banjeren, overal druk met mensen, alle pubs vol. Dat kunnen ze wel goed die Engelsen, in de pub zitten. Gezellig dat het dan is! Helaas mocht Jetteket weer gewoon lekker gaan werken dus kon daar niet vol genieten.
Toch kon ik na zo’n half dagje in het zonnetje fantastisch funtioneren. Iedereen weer blij en helemaal gek gemaakt. Hahaha ik was bijna niet irritant, volledig in topvorm was ik! Ondertussen hebben we er 80 couvert doorheen gejaagd.

Afgelopen week was mijn aller allerliefste er!! Vincent was maandag avond aangekomen, omdat ik moest werken heeft maar alvast een paar biertjes gedronken met Ivo. Goh en dat vonden ze zo rot allebei. Michele kwam ook nog aanzetten, was dus weer te gezellig. Konden we trouwens ook van de rekening opmaken dat we het heel gezellig hebben gehad. Even 115 pond tikken, nu hadden de jongens ook (heel stoer) een wishkytje en sigaartje gescoord. Ik had een hotelletje geregeld op Marble Arch, lekker dicht bij alles. De kamer stelde uiteraard vrij weinig voor maar was prima. Ik was allang blij dat ik een keertje staand kon douchen in plaats van zittend in bad! God ik ben tegenwoordig zo snel tevreden.
Dinsdag toch een beetje uit geslapen, ff lekker lui op bed liggen. Vincent wilde graag English Breakfast eten, want ja je bent er nu toch. Dus hup naar de pub om lekker te ontbijten. Ik lekker een cappucino en Vince een biertje ‘oeps, nou joh dat bestelde ik zomaar ineens! Raar he?’ ‘Ja Vince heel frapant kijk ik echt van op....’ Mama had krantenknipsels meegegeven over wat je allemaal in Londen kan doen. Alles wat ook maar iets te maken heeft met Londen wordt nu thuis uitgescheurd en bewaard. Dus zitten kijken of er wat leuks tussen stond. Toen las ik iets over Camden Town, een wijk in Londen wat eigenlijk gewoon een hele grote markt is. Het weer was super mooi dus dat was wel een goed idee.
Ik heb mijn ogen uit gekeken daar!! Wat een types liepen er allemaal rond! Het is een wijk voor gothics en punkers. Dus alles wat ik heb gezien was helemaal zwart gekleed of had een hanekam met Dr. Martens eronder. Geweldig gewoon. In elke winkel kan je je laten tatoeeren of piercen, leek ons wel een leuk idee om dat ook te doen. Aangezien het er toch allemaal ietwat smoezelig uitzag toch maar niet gedaan... wel een hele leuke tattoo gezien bij de weg. Het idee maar snel weer uit mijn hoofd gezet. Die spullen die je kan kopen op de markt, ook geweldig! Alleen maar teringzooi. Je kan het zo gek niet bedenken of ze verkopen het wel ergens. Hele aparte shirts met rare teksten erop enzo, waar Vince en ik trouwens smakelijk om hebben gelachen!
Een kleine greep uit het assortiment:
- een kale kat met de tekst Shave your pussy (heb ik nu in mijn bezit)
- Jezus is coming, look busy
- Who do I have to fuck around here to get a beer
- Jezus loves you but everybody else thinks you’re a cunt (loop Vincent nu heel trots mee rond)
- Animal police, get in the trunk bitch
En zo kan ik nog wel even door gaan. Een heel deel van de wijk is ook een overdekt doolhof waar je om de drie meter een eet tentje ziet (wij hadden net gegeten....). Lobster to take away, dat soort gekkigheid. En dan die meiden en jongens die in die winkeltjes werken, gewoon attracties op zich! Helemaal uitgedosd, vol piercings en tattoos. Ze hebben gewoon overal schijt aan, geweldig gewoon. Na drie keer zo’n moment te hebben gehad van: ‘zijn we hier niet al geweest?’ (echt een doolhof) gingen we weer verder. Maar ja hoe kom er dan weer uit?? Op een gegeven moment liepen we ergens (geen flauw idee waar!) en de wiet lucht kwam me tegemoet, zo erg dat je er spontaan high van werd. Haha voelde me even helemaal thuis!
Toen stonden we weer ineens op de straat... aha hier was dus de uitgang (alsof we dat ooit hadden kunnen vinden). Loop je uiteraard meteen tegen de starbucks op, word je hier echt dood mee gegooid. Er liep ook een kanaaltje door de wijk waar allemaal barretjes aan zaten, we kregen spontaan heel erg dorst!
’s Avonds gingen we uiteten in het Theatre District. Het restaurant waar we gingen eten was heel erg mediterainee (inclusief het personeel), zo’n gelikte Italiaan die welkom heet. De zaak zag er geweldig uit, bomvol banken, stoelen, antiek, schilderijen, kleden, opera muziek. Ze hadden zelfs bovenin in de zaak van die opera boxen zodat je prive kon dineren. Echt heel erg leuk! Het eten was alleen wat minder dat was erg jammer. Maar niet getreurd want we hebben ook nog Willibrord gezien. In het engels is hij net zo irritant als in het nederlands. Rare vent. Daarna zijn we met Ivo en Ana voetbal wezen kijken in de pub. Het was Porto tegen Chelsea en Ana als echte Portugeze moest en zou dat zien. Ivo en ik deden heel verstandig niet tegen haar praten (echt beter tijdens het voetbal) en Vince zat haar alleen maar te zieken ‘Porto is loosing’. Alsof ze elke keer door een wesp werd gestoken zo reageerde ze! Vince vond dat natuurlijk alleen maar lachen en deed er nog even een schepje bovenop. Ondertussen hielde Ivo en ik ons op een veilige afstand.
Na zo’n hele dag door Londen banjeren waren Vince en ik wel flink af geserveerd. Dus hebben we een heerlijk tukkie gedaan.

Volgende dag vroeg op, we wilde graag naar The Tower en de Bridge. Dat was echt geweldig leuk! Super interessant en zo onwijs groot. Je loopt ook echt gewoon door de geschiedenis van het Engelse koningshuis heen. Ik heb de juwelen gezien, we vroegen ons wel sterk af of het de echte zouden zijn... Het verhaal van de raven is top, er is een Ravanmaster, deze staat in dienst van de koningin om de raven te verzorgen. Het verhaal gaat dat als de raven The Tower verlaten dat dan het Engelse koningshuis ten onder gaat. De raven spelen dus een belangrijke rol daar. Verder was het maar een luguber gebeuren daar vroeger, iedereen is daar vastgehouden, gemarteld en vermoord. Wat ik ook wel heel leuk was The Line of Kings. Tegenwoordig hebben wij de allom bekende wassen beelden, vroeger deden ze dat al met de koningen en hun paarden. Deze werden dan wel uit hout gemaakt, zo gingen ze dan de geschiedenis is. Echt leuk om dat te zien.
Eer dat je alles heb gezien ben al wel weer een paar uur verder, dus hadden we hartstikke honger. We zaten een beetje in het business deel van Londen, overal zakenlui. Om nog even in de trant van The Tower te blijven gingen we pub in de heette Hanged, Drawn and Quatered. Ja klinkt heel gezellig. De pub zat overvol, de Engelse hadden lunch pauze.. Wat dat aangaat zijn wij Nederlandse maar een saai volk. Hier is het net als in Frankrijk, Italie, Spanje en ga zo maar door, om een biertje te drinken in je lunch pauze. Nee dan komen wij Nederlandse met onze boterham met kaas en een glas melk. Gezellig volk zijn we toch ook weer. Vincent en ik love the London live! Vincent vind al die Engelse pubs te mooi en diep in zijn hart wil hij er zelf heel heel graag eentje. Ik moet ook zeggen dat al die pubs er geweldig uitzien, wij kennen de bruine kroeg en hier gaat alles over de top. Ik zou het totaal niet vervelend vinden als Vincent ooit een Engelse pub neemt. Toen ik aan mijn broodje zat te knabbelen en mijn biertje zat te drinken, ging ik ineens denken. Ik zou hier in London best wel kunnen wonen. Natuurlijk dan wel met een top baan. Ik denk zelfs stiekem dat ik het onwijs zou missen als ik weer terug ben in Nederland. Raar gevoel eigenlijk, het voelt helemaal als mijn stad. Dat had ik al het eerste moment dat ik hier was, ik had niet verwacht dat ik zo snel zou thuis voelen in een thuis. Als je heel je leven op Zuidland hebt gewoond is dit wel echt even heel wat anders.
Toen de lunch pauze over was zijn we nog even naar Portobello Road gegaan, ik wilde Vincent heel graag Books For Cooks laten zien. Hij heeft zich daar een uur dik staan vergapen aan alle boeken. Ik heb zelf ook een heel mooi boek gezien, dat ga ik natuurlijk nog wel even halen.
’s Avonds zijn we wezen eten met Ivo bij Auberge, dat zit in een klein zijstraatje van Oxford Street. Michele vraagt zich altijd af hoe ik bij die plekjes kom, het is namelijk een pleintje en straatje met alleen maar leuke restaurantjes. We hebben daar ook lekker gegeten, ik had lekker mosselen (hihi). Nog even een afzakker halen in de pub. Ik moest de volgende dag alweer om 6 uur beginnen met werken dus om twaalf uur ben ik toch even gaan tukken. Was zo bang dat ik me zou verslapen dat ik geen oog heb dicht gedaan!! Ken me ook zo lekker druk maken over onbenullige dingen....

Vincent is de volgende dag zelf de stad in gedoken en een Ierse pub waar die flink heeft moeten bewijzen dat hij toch wel echt Nederlands was! Mijn lieffie spreekt zo goed engels! Hij kwam me ophalen in het Marriott waar hij natuurlijk wel ook flink is bekeken door iedereen. Lieve Arnaud heeft me eerder naar huis gestuurd omdat Vince er was, dat vond ik wel heel lief. Eerst even gerelaxed op de hotelkamer, ik ben ook zo gezellig na een ochtend dienst, god god ben net een natte dweil. Daarna gingen we naar Earls Court, alvast wat spulletjes thuis brengen en we wilde bij de Griek eten. Was weer heerlijk en de knoflook walmen kwamen je tegemoet!! Ik had lekker mijn laptop meegenomen dus hebben lekker filmpje gekeken op bed.
Toen ik ’s ochtends wakker werd, was het helaas al weer zover... ik moest gedag zeggen van mijn lieffie... Gelukkig zie ik hem over een week of vier alweer, dus dat kan ik wel overleven! Toch was het niet zo leuk om weg te gaan en dat hij nog heel even bleef liggen tot hij naar het vliegveld moest. We hebben onwijs gezellige dagen samen gehad dus daar hou ik me maar aan vast.
Nu had ik wel een geldige reden om een pest humeur te hebben op mijn werk, dat is ook wel eens lekker (zeker zo ’s ochtends vroeg). Ik moest met Bosco werken dus die heeft me wel lekker op gevrolijkt. Iedereen was onwijs lief, allemaal vroegen ze hoe het was geweest en vonden ze het jammer voor me dat hij alweer weg was.
Leve mijn liefde!!

Zaterdag zijn Michele haar ouders aan gekomen, die het weer onwijs jammer vonden dat ze Vincent net hebben gemist. Dat gevoel was zeer wederzijds.
’s Avonds hebben een pizzatje gegeten bij Zizzi. Eigelijk is het erg met me, ga alleen maar uiteten enzo! Merk ik ook bijna niet aan mezelf... erg hor.
Dinsdag, vandaag dus, ga ik met hun eten bij Fifteen van Jamie Oliver!! Vind ik echt te tof gewoon en heel lief dat ik ook mee mag. Ben nu natuulijk ook wel een beetje part of the family hahaha. Dus jullie begrijpen dat ik jullie meteen op de hoogste stel hoe dat dat was!

Zo ik ga een eind breien aan mijn detailleerde beschrijving van afgelopen week want ik mag zo ook weer lekker gaan werken. Om eerlijk te zijn heb ik nu ook wel weer onwijs zin om even naar huis te gaan. Nog vier weekjes!! Maar mocht misschien kom ik ook nog wel een keertje eerder in mijn vrije dagen even op een neer..... Jeetje klinkt eigenlijk wel heel luxe.
Ik hoop dat alles aan de andere kant van de plas ook goed gaat, ben benieuwd wat jullie allemaal nu aan het sjouwen zijn dus hou me op de hoogte.

O ja ik heb ook net heel gewaagd mijn eigen pony geknipt!! Zit er wel goed uit hahaha ben ook eigenlijk een kutje.
Gister van een tafel 50 pond fooi gekregen!!! Wel helaas via creditcard.... maar bizar he!!
Dikke kus van iemand die in love is with Londen en dr lieffie

  • 13 Maart 2007 - 15:31

    Maantjeee:

    Heeeej chick!!
    Wat een verhaal joh!! Wowie hihi en wat een leuke foto's! Echt leuk!!
    Ik heb je mannetje vanochtend aan de lijn gehad hoor, kaartjes voor Sensation zijn besteld!!
    Tot snel
    Kusje

  • 13 Maart 2007 - 17:54

    MIRANDA:

    Haai lief,

    Ik weet precies hoe je je voelt, alsof je thuis komt.
    Je hebt weer genoeg meegemaakt lees ik ben blij dat je je niet verveelt haha.
    Als je in Nederland ben hoop ik je snel weer ff te spreken.
    Dikke kus en veel plezier.

  • 14 Maart 2007 - 12:58

    Gaab:

    Hey meis,

    En jij moest nog wel bedenken wat je allemaal had meegemaakt. Zo te horen genoeg dus!! hahah!

    Steye en ik zijn nog aan het kijken voor een datum om langs te komen, maar valt niet echt mee! Je hoort het als we er uit zijn!

    Hoe was het bij Jamie? Smullen zeker?? Lijkt me echt super!! Marc-Marie was idd echt heel leuk. Hij heeft zijn stem natuurlijk al super mee, en hij kan ook altijd zo lekker lachen om zichzelf! Was een leuke avond! Morgen wordt wat minder, dan moeten er twee verstandskiezen getrokken worden :(, dus das geen feest! Maar ik ga het vast overleven! Spreek je snel weer meis!

    Dikke kus, ook van Steye!

  • 16 Maart 2007 - 13:36

    Rosanne:

    Heeee jettie,
    Wat een super leuk verhaal en wat een enthousiasme lees ik! Leuk man en ook dat vincent kwam, alleen maar lol dus daar, werk je nog wel?

    Heb ook gegeten volgens mij bij Theatre District, toen ik in Londen was. Wel een leuk tentje toch? Alleen rare ober en niet super eten inderdaad.

    Lekker ook de tourist uitgehangen, heerlijk is dat he.

    Geniet ervan en werk nog af en toe he.

    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2007

The big countdown

02 Juli 2007

Where is the bomb?

25 Juni 2007

Pechvogel van de week

22 Juni 2007

Le Cirque de Marriott

13 Juni 2007

de laatste keer....

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 24006

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: