The Jamie experience - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anthonia - WaarBenJij.nu The Jamie experience - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anthonia - WaarBenJij.nu

The Jamie experience

Door: Jet

Blijf op de hoogte en volg

14 Maart 2007 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Zoals beloofd een uitgebreid van het Fifteen avontuur. Het was onwijs leuk!! We hadden wel een beetje moeite om het te vinden, zit namelijk niet in het zicht.

Fifteen bestaat uit twee verdiepingen, de begane grond is de trattoria en in de kelder zit het restaurant.
De trattoria zag er super uit, echt Italiaans met worsten aan de muur en dat soort dingen. Hier eet je a la carte en is een soort van brasserie.
Het restaurant is lekker strak en modern, met wit en knalroze. Op muren graffiti, mozaiek van zijn dochtertje Poppy, muurschildering van een varken. Erg apart en cool. Wij zaten in een zithoekje, met leer zelfs op het plafond.
In het restaurant werken ze met een Tasting Menu, wat elke dag anders is! Het is een vier-gangen menu, voor elke gang kan je kiezen uit 4 gerechten. Een echte proeverij dus.
Toen we binnen kwamen kregen we heerlijk rozemarijn brood, olijven en Italiaanse worst. Om onze appetite op te wekken een Sint-Jacob schelp met cranberry, olive oil, ginger and coconut. Hoe rot zeg om te eten!! De kokos en gember maakte dat het hapje een echte bite had, verder gleed het naar binnen. Super lekker en een verrassende combi.
Hier komt mijn Tasting Menu keuze:
- Insalata: Carpaccio of Buccleuch beef with radish salsa, funky leaves, shaved pecorino and a drizzle of Fontodi olive oil.
- Primi: Risotto ‘ai funghi’ with flat leaf parsley and truffle pecorino
- Secondi: Wicked Sicilian fisherman’s stew of halibut, monkfish, Tiger prawn, razor clam, mussels, saffron potatoes and grilled ciabatta with lemon aioli
- Formaggio e Dolci: Vanilla panna cotta with poached champagne rhubarb and shortbread
Jullie zijn jaloers he!! Ik zie jullie kwijlen, dat deed ik namelijk ook….
Ik heb echt serieus zitten genieten van alles, de carpaccio was heerlijk vers en mijn personal favorite! Voordat we het dessert kregen, hadden we nog een proef dessert. Dat was eigen gemaakte appelcompote met kaneel, dikke romige vanille yoghurt en crumble geserveerd in een klein shot glaasje. Hahaha net een mini appeltaart!! Helemaal top!!!
Ik vond het gewoon zonde om af en toe een slokje wijn te nemen omdat dan al mijn smaken weg waren! Dat dat uit mijn mond komt!
Jullie begrijpen ik heb zitten stuiteren in mijn tuiggie, net een kleuter met een kleurplaat: dol enthousiast!
En uiteraard om het geheel af te sluiten een Limoncello. Ik ben er achter gekomen dat ik nu wel een keer heel snel naar Italie moet om te gaan eten. Zet ik mezelf wel eerst even op een honger staking.

Een onwijs leuke ervaring, naar de wc gaan was zelfs leuk. Helaas Jamie niet gezien want die is druk bezig om nieuwe studenten te selecteren voor in de keuken. De jongens blijven er allemaal maar een jaar en dan komen er weer nieuwe studenten. Koken doet hij zelf niet in de keuken maar hij maakt nog wel de menus. En dat is te zien met zijn ‘wicked’ en ‘funky’. Nog even gezellig zitten kletsen met onze kelner, elke avond zit de zaak vol. Komt eigenlijk ook alleen maar omdat Jamie zijn naam eraan hangt, het concept is wel goed bedacht. Al het geld wat ze verdienen met Fifteen, daarmee betalen de studie voor die studenten die in de keuken staan. Best goed geld dus. Dit was dus weer heel avontuur op zich! Been there, done that and got the t-shirt. Eigenlijk alleen een foto, maar dat zijn details.

Ik wil nu eigenlijk Michele haar ouders super bedanken dat ik mee mocht, vind ik nog steeds helemaal lief van jullie, heb serieus zitten genieten!! Het was een super avond!!

xxx

  • 14 Maart 2007 - 16:21

    Gaab:

    Het toetsenbord is inderdaad nat van het kwijl! Klinkt inderdaad niet vervelend allemaal! Erg leuk hoor! Italië is inderdaad een land waar je snel naartoe moet meis, ook zeker voor de Limoncello!!

    xxx

  • 14 Maart 2007 - 16:39

    Kaylee:

    hoi jetje,
    ik hoop dat je het naar je zin heb in London,
    mama is jaloers op je dat jij nu in London zit !
    ik ga volgend jaar ook met mama naar London , en dan gaan we winkelen in Harrods.
    en we gaan naar de BIG BEN!
    xxxxxxxxxxxxx van kaylee uit nederland .

  • 14 Maart 2007 - 18:02

    Maantje:

    Heej chcik!
    Wat snel alweer een krabbel! Klink allemaal super leuk!! Beetje jammer dat je Jamie niet ff gezien hebt... je had vast wel 1 of andere strakke opmerking tegen m gezegd :D
    Kussss

  • 15 Maart 2007 - 07:56

    Annemieke:

    Ha Jet,
    Eeen nieuwe fan op je site, de tante van Michele.
    Ik geniet volop van al jullie verhalen. Jullie hebben wel de tijd van je leven. En zoals jullie alles beschrijven is het net een film. Misschien kunnen jullie met je nieuwe pannenset zelf bij Jamie terecht.
    Mijn man hopen ook nog naar Londen te komen en dan zullen we je vast wel ontmoeten. Veel werk- en stapplezier
    Annemieke

  • 15 Maart 2007 - 09:35

    Anita:

    ben nu op school, kids lief ah spelen ff terug naar londen, wat was het gezellie he xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2007

The big countdown

02 Juli 2007

Where is the bomb?

25 Juni 2007

Pechvogel van de week

22 Juni 2007

Le Cirque de Marriott

13 Juni 2007

de laatste keer....

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 24018

Voorgaande reizen:

19 Januari 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: