Helicopter and Von Dutch - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anthonia - WaarBenJij.nu Helicopter and Von Dutch - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van anthonia - WaarBenJij.nu

Helicopter and Von Dutch

Door: Jet

21 Maart 2007 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Helicopter and Von Dutch

haha ik heb internet dus voor ik het vergeet plaats ik maar even mijn verhaaltje!!

Aangezien ik opmerkingen krijg of ik uberhaupt nog wel werk (Rosanne van Heijningen!!) dacht ik ‘joh laat ik eens wat over mijn werk schrijven’.
Alles gaat zijn gangetje in het Marriott, mijn werk gaat steeds beter. Ik mag alleen nog maar op de vloer werken vanwege het feit dat ik altijd veel tip ophaal.
Afgelopen zaterdag heb ik wel eventjes de pootjes onder mijn goddelijke lijfje (haha) vandaan gelopen. We hadden 90 man, en als je dan maar met zijn tweetjes op de vloer staat moet je wel even je marathon schoenen aan doen. Was wel gezellig, leuke gasten gehad enzo.
De tijd van de Arabieren is weer aangebroken in het hotel. Geloof als je daar langer dan 5 minuten bij staat wordt je knetter gek. Nogal veeleisend. Ze spenden wel als een malle. Niets is te gek en ze geven lekkere tip. Het probleem is alleen dat allemaal zo’n walgelijk zoet luchtje op hebben. Wordt je helemaal high van! Toen ik aan tafel stond in deze luchten werd ik al licht in mijn hoofd, uiteraard besloten ze allemaal toen ik daar stond om nog wat meer van dat luchtje op te doen. Jetteketet ging bijna van dr stokkie. Allemachtig wat een lucht zeg. Van de uitdrukking less is more hebben ze nog nooit gehoord. Mijn hoofd gaf nogal wat lach salvo’s in de keuken en ik gewoon stug lief blijven lachen (en mezelf heel hard vast houden aan de stoel om te voorkomen dat ik onderuit zou gaan). ‘o gezellig jullie blijven heel de week!!’ aaahhh waarom heb ik dat nou weer. Een bestelling opnemen bij hun kostte me gewoon 20 minuten, aangezien ze gewoon niet op de kaart hadden gekeken.... Krijg je vragen van ‘Do you have fish?’ Godallemachtig, kijk ff lekker met je doppen op die kaart dan zie je het vanzelf want ik val bijna flauw van die lucht die mee draagt!!
Ik weet ook weer niet hoe ik het voor elkaar krijg maar ze vinden me fantastisch, krijg aanbiedingen om mee te gaan naar Arabie. Waarschijnlijk ruilen ze me daar voor kamelen of een nieuwe tulband... dat zijn details.

Mijn Zuid-Koreaanse collegaatje Julie had gehoord dat Koreaanse mensen de meest moeilijke zijn op deze aardkloot. Toen ze dat half depressief tegen mij vertelde schoot ik zwaar in de lach ‘Absolutly true!!’, waarna Ancho uit de keuken haar moest kalmeren dat ik dat vast niet meende want ze waren echt niet de moeilijkste mensen op aarde. Hij meende er geen reet van, met als gevolg dat ik bijna in mijn broek plaste van het lachen.
Ze zijn misschien niet de moeilijkste maar wel de langzaamste mensen op aarde. Eigenlijk is ze gewoon gestopt, je moet haar er ook aan helpen herrinneren dat ze adem moet blijven halen. Nu neem ik elke dag voor haar een Red Bull mee, helpt voor geen meter maar ik blijf hopen. Verder is ze wel lief hor.
Ik volg een heel erg educatief progamma met Mark en Ancho uit de keuken, geloof me gaat niet over eten! Ik leer ze wat de helikopter, suite en de brandende amazone is en zij mij wat Black Magic is. Ik geef er geen ondertitels bij want kleine kinderen en mijn oma lezen dit ook. Altijd een dolle boel als we samen werken, mijn nieuwe nickname is dan ook Helicopter.
Mijn engelse sous-chef Alex noemt me Von Dutch, nadat ik meerder malen mijn volledige naam heb verteld, op geschreven en uitgelegd kwam hij erachter dat Von Dutch toch veel leuker is. De rest is allemaal maar veel te moeilijk. Met hem kan ik wel lekker samenwerken, hij overhoord mij ook tijdens het werk ‘Von Dutch where is Rossmore?’ ‘uhh ergens in het noorden’ ‘Scotland and Ireland very good Von Dutch’. Uit het Ierse Rossmore komen onze oesters vandaan, want daar is het water helder wat beter is voor de oester.

We hebben ook een nieuwe restaurant manager: de Italiaanse Franseco. Hij was eerst supervisor van de roomservice en is gepromoveerd. Hij is echt een gladde maar wel super lache! Hij kwam de eerste dag heel trots op me af lopen ‘Hi Ivo how are you?’, hij dacht mijn naam te weten.... Vanessa pieste in haar broek van het lachen. Hij was er heilig van overtuigd dat ik Ivo heette. Toen ik heel hoog mijn wenkbrauwen optrok (kan ook zo lekker kijken af en toe..), vroeg hij met een piep stemmetje hoe ik dan wel heette. Waarna mijn grote vrienden uit de keuken heel hard HELICOPTER riepen. Bedankt he! Noem jij mij maar Jet, ja Jet ja, like in ‘not yet’. Zo moeilijk is mijn naam hier dus...
Vrijdag avond heeft hij met ons gewerkt, ik hem uitgelegd hoe wij kortingen in het systeem verwerkte. Vond hij geweldig, nu begreep hij het eindelijk!! Misschien moet ik maar kleuterjuf worden, ik heb mijn roeping gemist.
Hij heeft ons onwijs geholpen en hij vond het nog leuk ook, dat is weer eens een andere ervaring. Om 10 uur ging hij naar huis, ik natuurlijk meteen met mijn grote mond ‘ja daaag we beginnen net!’. Lekker bijdehand Jet, je ken ook nooit je mond houden. Gelukkig ging die keihard lachen. ‘Looking forward to work with you again some time Jet!’

Dan heb je ook nog Ana natuurlijk, het vriendinnetje van Ivo. Een geflipte Portugeze waar je bizar mee kan lachen. Ik ben haar Dutch princess en zij is mijn little sardine. Bij Portugeze is het of de volle 100% of helemaal niks!! Heel zwart-wit, ja of nee er zit niks tussenin. Weet je wel waar je aan toe bent. Maar nu is het ook zo dat ze mij 100% tot in de details de seks verteld.... Negen van de tien keer lig ik meer in een scheur, maar soms heb ik zelfs zoiets van ‘joh, vind je best lief maarree...’. Het is ook wel vaak lachen want dan lopen ze te kibbelen over wie het mij gaat vertellen! Ach ja eerlijk zullen we alles delen zeggen we dan maar...

Er is ook nog de kleine Hongaarse Vanessa, ik heb haar nu ‘neuken in de keuken’ geleerd. Ze is er behoorlijk trots op en verteld dat dan ook graag tegen iedereen. Ze is net zo oud als ik, 3 koppen kleiner en al een verleden van hier tot tokio. Als ik met haar werk is het altijd feest, maken iedereen helemaal gek. Ze staat altijd service, ze vind haar engels nog niet goed genoeg om op de vloer te werken. Spoort niet, want ze is hier pas 5 maanden en voor iemand die nog nooit engels heeft gehad spreekt ze het hartstikke goed.
En dan zie haar door dat restaurant rennen met een plateau van een halve meter op haar schouder (geloof het is vet zwaar). Juffrouw Mier, tuttututut.

En zo zijn er nog meer mensen die mijn werk draagelijk maken!! En ja ik leer ook nog wat daarzo!! Dus maken jullie je maar geen zorgen of ik wel wat doe, werk zo’n 50 uur per week. Ik was zo verwend bij het casino....

Xxxx Jet aka Von Dutch aka Helicopter

• 21 Maart 2007 - 18:28

Rosanne:

Geachte mevrouw Helicopter,

Hierbij mijn welgemeende excuses dat ik mij afvroeg of u nog werkte ook.

Twijfelde ik niet aan hoor, geen nieuws is goed nieuws, toch!? Wat een leuke collega's man! Als Tim (amsterdam, en vriend van Ivo!) en ik samen werken is het ook alleen maar lachen.

Hmmm, zijn we daarom niet meer zo vaak samen ingeroosterd...?

Ik mis die leuke lach van je wel hoor, ga lekker zo door en laat die Stalin maar lullen.

Dikke kus

• 21 Maart 2007 - 19:53

Meggie:

Wat n verhaal weer hahaha en wat n namen zeg Helicopter, Von Dutch, Ivo, Dutch princess haha ik houd t gwn bij mijn lieve Jettie;) K kijk echt uit naar terugkomdag Dikke Kussss

• 21 Maart 2007 - 22:01

Maantje:

Jaaa daar was ik weer lief helicopter.. hahaha beetje jammer dat je de ondertitels er niet bij gezet hebt hoor :P
    Vind het wel heel leuk dat je een 'zo compleet mogelijk' beeld van je collega'tjes geeft hihi
    Maar zeg zelf... met Jetje op de werkvloer is het overal feest!!
    Kijk nu al uit naar ons feessie in de Arena lief!!
    We keep in touch Von Dutch!!
    Kussieee

• 22 Maart 2007 - 07:29

Miranda:

Haai wijffie,

Als ik jouw verhalen lees krijg ik gewoon weer zin om te werken moet niet gekker worden.
    Maar dan moet jij wel weer gewoon bij mij werken want eerlijk is eerlijk zonder jet is het idd geen feest.

Dikke kus.

• 22 Maart 2007 - 08:36

Lianne:

Hey lieve mup,
    Vond het gister weer ouderwets gezellig. Super om ook jouw stulpje eens even te zien natuurlijk en om je 'bijzondere' huisgenootje te ontmoeten. Mijn lichaam is nog steeds van slag van al die gezonde dingen :).. Leuk ook om Michele weer even te zien, hoop dat we idd volgende week alledrie woensdag vrij zijn.. dan kunnen we gezellig wat gaan doen! Bel je snel.. liefs Lianne

• 22 Maart 2007 - 10:31

Mo:

Hey Jet! Wat leuk leuk om je verhaal weer te lezen! Moet altijd erg lachen om je verhalen, je verteld het echt heel leuk!
    Hoop voor je dat je vrij krijgt met het feestje van je opa en oma! Komt vast goed!
    X Mo.

• 22 Maart 2007 - 19:36

Michele:

Dus... ik ga denk ik waarbenje.nu vragen om van die symbooltjes met van die voetjes enzo, je weet wel..
    Verhaal voor 18+ ? Papa, mama en oma: Lees de gecensureerde versie?

ghehheheheheh je bent me dr eentje..

tot vanavond?!

ik weet Lianne dr adres niet: Lianne, ik ben woensdag pas om 15:00 klaar.... maar dan sluit ik me graag bij jullie aan!!

• 23 Maart 2007 - 11:46

JET:

IS VRIJ OP 5,6,7,8 APRIL ;-D KOM DAN EVEN SLAND TERRORISEREN!!!!!!!!
    DO YOU THINK YOU ARE READY???

ps mama wil je dan wel wat gezonds koken? hihi

• 25 Maart 2007 - 10:43

Whoeeeewhooee!!! Yes!
    PaasJet!

• 25 Maart 2007 - 13:33

Lianne:

Hahahah JEtje, ik zit nu op mn werk je mailtje te lezen en ik krijg me toch een lachbui!
    Ik zag je het ook gewoon echt vertellen. Maar is goed hoe wil je dat we je noemen voortaan?! Helicopter:P!
    Meis heel veel plezier nog, ik zie je snel!

Kus

• 26 Maart 2007 - 17:12

Job:

yoooo JET!!!

hier zit je dus ;)!! alles lekker in London?! Geniet ervan, Jet!! eenmaal terug op school weet je pas hoe leuk je het hebt!

XX

• 28 Maart 2007 - 08:53

Linda:

Hey liefje, super leuk dat je even naar huis kunt komen... Ik sta al op de uitkijk! Haha! Hoop je wel ff t kunnen zien, al ben ik dat weekend ook erg familieachtig aangezien we een weekend weg gaan. Al is t maar voor een knuffel... XXX